Kto Jeszcze Chce Drukować ulotki? - kolory poligrafii

infopakt.pl

Oferta usług introligatorskich


Drukarnie, poza usługami związanymi z samym drukowaniem różnych materiałów, oferują również usługi z zakresu introligatorstwa. Introligatorstwo jest to specjalny dział przemysłu poligraficznego, który zajmuje się oprawianiem gotowych

Kto Jeszcze Chce Drukować ulotki? - kolory poligrafii infopakt.pl
druków. Usługi introligatorskie dotyczą więc obróbki oraz wykańczania materiałów schodzących z maszyny drukarskiej. Jedną z usług introligatorskich oferowanych przez drukarnie jest oprawianie wydrukowanych materiałów. Można przykładowo wyróżnić oprawy zeszytowe, oprawy klejone czy tak zwane oprawy oczkowe. Innym rodzajem usługi oferowanej w ramach introligatorstwa jest uszlachetnianie, w którego skład wchodzi foliowanie wydruku, lakierowanie czy tłoczenie. Do zakresu usług introligatorskich można także zaliczyć falcowanie, perforowanie oraz sztancowanie. Jak więc widać, oferta drukarni obejmuje także obróbkę wydrukowanych materiałów na wiele różnych sposobów. Poszczególne usługi introligatorskie są dopasowane do konkretnych rodzajów wydruku oraz potrzeb klienta.


Wycena usług drukarskich


Drukarnia wycenę swoich usług uzależnia od wielu różnych czynników, dlatego bardzo często zdarza się, że aby poznać konkretną wycenę danej usługi należy się skontaktować i zapytać o przybliżony koszt wykonania. Wycena realizacji danego projektu zależy przede wszystkim od ilości wykonanych kopii oraz użytych do tego celu materiałów. Ponadto w wycenie należy również uwzględnić usługi z zakresu introligatorstwa, czyli obróbki już po wydrukowaniu. Cena za usługi drukarskie jest zależna od wykorzystywanej metody druku. W przypadku dużego nakładu najlepsza jest metoda druku offsetowego, natomiast przy mniejszych ilościach druk cyfrowy jest korzystniejszy. Żeby poznać wycenę za konkretne zamówienie można wysłać formularz zgłoszeniowy za pomocą strony internetowej drukarni podając przy tym wymagane informacje, takie jak ilość odbitek, stron, liczbę wykorzystywanych barw czy rodzaj papieru. Wydruki wielkoformatowe będą naturalnie droższe od tych standardowych lub mniejszych formatów, co więcej sama wycena też zależy od wykorzystywanych materiałów podczas drukowania.


Usługa drukowania wizytówek


Wizytówki są z pewnością jedną z bardziej przydatnych form pomagających w promowaniu firm i przedsiębiorstw. Posiadanie eleganckich wizytówek zawierających dane kontaktowe poszczególnej firmy jest oznaką profesjonalizmu, dlatego wielu przedsiębiorców oraz instytucji decyduje się na wydrukowanie wizytówek. Drukarnia często w swojej ofercie posiada usługę drukowania wizytówek w odpowiednim rozmiarze oraz na odpowiednio usztywnianym i powlekanym papierze. Wizytówki często są drukowane w dużych nakładach, dlatego przy dużej liczbie odbitek najkorzystniejsza jest metoda druku offsetowego. W celu wydrukowania wizytówek dla naszej firmy wystarczy znaleźć drukarnię oferującą taką usługę i przekazać odpowiedni projekt osobiście na jakimś nośniku lub poprzez wysłanie specjalnego formularza. Sam projekt wizytówki można wykonać samemu lub zlecić to komuś, kto zajmuje się projektowaniem graficznym. Nierzadko zdarza się, że drukarnie posiadają również usługi z zakresu projektowania graficznego do dyspozycji klienta.


Jak przygotować plik do druku


Drukarnia często posiada szeroki zakres oferowanych usług, a dzięki wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu poszczególne rodzaje wydruków są wykonywane odpowiednią metodą zapewniając przy tym najkorzystniejszą cenowo oraz jakościowo usługę. W zależności od realizowanego projektu zadaniem klienta jest dostarczenie odpowiednio przygotowanego pliku, na podstawie którego drukarnia może wykonać odpowiedni wydruk. Aby dowiedzieć się, jaki format powinien posiadać plik, należy poszukać potrzebnych informacji na stronie internetowej danej drukarni lub zapytać o szczegółowe informacje za pomocą formularza albo telefonicznie. Warto jednak pamiętać o kilku uniwersalnych zasadach wymaganych w większości drukarni. Plik przeznaczony do wydrukowania najczęściej powinien być zapisany w formacie PDF. Ponadto należy zwrócić uwagę na odpowiedniej wielkości marginesy w dokumencie. Dzięki właściwie przygotowanemu i wysłanemu plikowi ułatwiamy pracę drukarni, co skutkuje szybszym oraz sprawniejszym wykonaniem zlecenia.